onsdag 9 november 2011

tack käre Jesus

När jag var liten hade jag bokstäver med clowner på min dörr där det stod Elina. Superfint. När pappa satte upp dem var jag cirkus tre år och då han hade skruvat fast dom frågade mig om jag kunde läsa vad som stod. Jag svarade "tack käre Jesus". Antingen för att jag inte kunde läsa vad som stod, eller för att jag ville tacka Gud för de fina bokstäverna. Vilket vet jag inte. Men hur som haver så gillar jag uttrycket "tack käre Jesus". Adjö.
Tack käre Jesus för glädjen i dig.
en glädje som är oberoende av vad som händer runtomkring mig.
Tack käre Jesus för att du älskar mig oavsett vad jag gör
och oavsett om jag går din väg eller inte.
Tack käre Jesus för att när allt känns tungt så finns du där
och tröstar mig och gråter med mig.
Tack käre Jesus för min familj och mina vänner,
tack för alla underbara människor som finns i mitt liv.
Tack käre Jesus för att du drar i mig,
för att du leder och för att du har en tanke med mitt liv.
Tack käre Jesus för att vi får kommat till dig med
allt som kan göra livet jobbigt för oss.
Tack käre Jesus för att du är större än allt och
för att du är med alla som läser det här inlägget
vare sig de tror på dig eller inte så älskar du dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar