torsdag 3 november 2011

kärlekens lista


Efter att ha bott här nere och levt i kollektiv under några veckor känner jag mig redo för ett ordentligt utlåtande. Här kommer en kärlekslista med allt jag gillar hundra tusen mycket efter att ha flyttat. 
♥ det kan komma in superfina människor på ens rum när som helst bara för att mysa.
♥ mina älskade matlagsmän som gör tusen miljoner god mat.
♥ lördagmorgon i köket då alla är trötta och äter frukost i pyamas.
♥ One Tree Hill i TV-rummet med massa folk överallt.
♥ onsdagsmötena i kapellet dit alla kommer på samma villkor och bara hänger med Gud och med varandra. 
♥ kramar och massage och allmänt mys med alla i klassen. 
♥ superfina lövträd med äpplen på som inte finns i Norrland.
♥ katten Kajsa som jamar när man kommer för att han vill in i värmen.
♥ sjukt intressanta lektioner där man får massa att tänka på och som gör att man växer så det knakar både som person och i tron.
♥ alla finfina människor som slänger ur sig kärlek åt alla håll och kanter så att varje dag blir ett enda stort kramkalas.
♥ trippelsängen och mitt extrarum med mina världsbästa roomies.
♥ att vakna på morgonen och undra vilka bus killarna har hittat på under natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar