fredag 18 november 2011

praktisk koll på saker

Okej. Här kommer en uppdatering om praktiken. Jag har fått var med på vårplanering där vi spånade inför alla söndagsgudstjänster och jag börjar ana hur mycket praktiskt det är som ska funka i en församling. Jag har varit på fikat bullar och äppelkaka och lyssnat på berättelser om forna tider. Jag har gjort hembesök i en pastorsfamilj och sett Madagaskar och ätit köttbullar. Jag har varit på muskcafé med värsta mysiga kören i Kristineberg. Där fick jag, förutom ännu mer fika, sjunga en sång och snacka en skvätt. Jag har fixat lite praktiskt inför bästa innebandyturneringen till våren, och ätit kladdkaka. Idag väntar besök på en skola tillsammans med allas vår egen Clownen Charlie och ikväll häng på Stället med alla sköna ungdomar. Trevligt värre! Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar