måndag 4 oktober 2010

when somebody thinks you're beautiful

Ni vet ju hur det känns. Alla borde veta hur det känns. När man vet att någon tycker om en, när man vet att någon tycker att man är underbar. Den känslan, den trygga, ombonade "han bryr sig verkligen om mig"-känslan är nästan en av de bästa känslorna man kan ha. Alla borde skaffa sig en sån, som tycker om en, som tycker att man är underbar. Då glömmer man allt. Allt som har med kyla och ensamhet och "jag är kär i dig varför vill du inte ha mig"-desperation att göra. All förtvivlan över att man faktiskt inte räcker till, inte för honom och alltså inte för någon. För ingen annan räknas ju. Usch. Det är farligt, det där. Det är bättre att ha någon som tycker om en och som man tycker om tillbaka. Till och med mer än att äta choklad och mysa ner sig under täcket med en bok tycker man om varandra. Så är det i alla fall i en sång jag lyssnar på just nu. Jag ska visa den för er någon dag. Adjö.

1 kommentar:

  1. Eller någon som älskar en, men inte är redo... Du får gärna komma och hälsa på i mitt nya crib här i stan :)

    SvaraRadera