måndag 4 oktober 2010

reading and reacting

Eftersom jag är hemma och sjukar mig idag tänkte jag bjuda på ett litet boktips. En pocket, Luftskott, skriven av en irländska vid namn Shelia O'Flanagan. Jag älskar irländska romaner. Jag vet inte varför, men de har något speciellt. Denna med, trots att den är hemskt förutsägbar och egentligen följer nästan alla mönster. Kille möter tjej, de gifter sig, allt blir bajs, och så vidare. Det enda som förvånade mig var slutet, där man faktiskt inte får veta speciellt mycket alls. Utan man sitter där med boken i handen, utan några sidor kvar att läsa, och undrar hur i hela friden allting gick. Men det gör ingenting. Jag har ingenting emot öppna slut, och det här är en bra sidvändare. Humoristisk och enkel. Superbra på bussen. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar