söndag 31 oktober 2010

song of today

min älskling har ett hjärta av snö
så skört och vasst som skaren
och det smälter lika lätt som isen i
drinken i glaset hon lämnat i baren

vintern ligger hård över sjön
och ljuset varar bara några timmar
jag ser ut över den vita snön
där månen och stjärnorna glimmar

hennes gröna ögon gör mig matt
hon säger "ta aldrig nånting förgivet"
och vi pratar om var vi ska just i natt
men jag antar att hon menar livet''

min älskling har ett hjärta av snö
som nysnön yr när det blåser
som ett täcke som var och sliter
och rycker och vrider mig i neuroser

om våren så talar hon om höst
hon ser molnen som väntar bakom skogen
sen talar hon med en annan röst
om att alltid vara konsten trogen

min älskling har ett hjärta av snö
så vitt som renaste, lenaste puder
och nu vill hon falla fritt

Min älskling har ett hjärta av snö - Lars Winnerbäck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar