söndag 8 mars 2009

Back to normal

I brist på ork och fantasi börjar dagens inlägg på exakt samma sätt som dagens diarium. Ikväll är det back to normal, men inte allt för mycket hoppas jag. Trots att söndagsångesten hör söndagkvällar till så är detta en kväll där den ska stängas in. Jag önskar jag kunde låsa och kasta bort nyckel, men icket, vem skulle jag då vara? Det blir nog ett bad och en bok, för att vila mina mörbultade lemmar. Någon som tror på välgörenhet och känner för att bidra med lite pengar till ett litermått? Har funderationer på att skaffa ett att ställa vid sängen. Man ska inte slösa. Älska livet och var lycklig. Underbart. Det enda som går att klaga på är den förhoppningsvis tillfälliga tystnaden i mitt rum. Min CD är trasig och min PEPP-skiva ligger och samlar damm i hyllan. Den förstår inte att det är söndag, tyvärr, men det gör jag.

Jag har börjat dissekera ord. Tillexempel ordet "ställföreträdare", någon som gör något i någon annans ställe. Jag älskar det. Alla ord jag hör. halleluja för LP-skivor. Underbart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar