tisdag 12 november 2013

pimpa burkar med plastdjur

Igår hade jag ledig måndag och världens huvudvärk. För att sysselsätta mig med någon gjorde jag världens enklaste burkpyssel. För att göra samma sak behöver du: tomma glasburkar med lock, limpistol (eller annat lim), leksaksdjur och sprayfärg. Jag köpte mina färger på Skapamer.se och där finns alla färger och nyanser du kan tänka dig!

 Jag hade samlat på mig lite burkar av olika slag sedan tidigare, och djuren köpte jag för 2kr styck på Second Hand.


 Fram med limpistolen, och lägg en tidning under för det brukar droppa. Limma fast djuren på locken med en dutt lim under varje fot, eller klöv. Fördelen med limpistol är att det torkar fort.

Lägg ut någon form av skydd på golvet där du ska spraya och tänk på att vara försiktig för det är lätt att färgen sprider sig och du får färg ungefär överallt. Så sikta noga.

 Sen är det bara att måla på. Skaka sprayburken ordentligt och kom ihåg att måla under magen, och fram och bak på djuren. Låt torka, tills det är torrt. (Läs på burken om torktid.)

 Färdigt! Stoppa godis i och ge bort i present, förvaring av knappar eller band, eller bara prydnad. Välj själv!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar