fredag 8 november 2013

enklare tavelvägg

Något jag har bråkat med många gånger är tavlor som hänger snett och fel och konstigt och inte alls blir som man tänkt sig. Tänk om jag hade vetat att lösningen på det problemet är så enkel som golvpapp, tapetrulle eller omslagspapper. 

Jag använde mig av baksidan på ett vanligt omslagspappet och la det med baksidan upp på golvet. Sen arrangerade jag mina tavlor som jag ville ha dem. Det viktiga är att överdelen av tavlan är ryms på pappret, så man får med själva upphängningen.


Sen ritar man runt alla ramar och markerar var spiken ska sitta. Förslagsvis med hjälp av en linjal eller tumstock, så man vet att det blir rätt. Efter det tejpar man bara upp pappret på väggen, där man vill att tavlorna ska sitta. Spikar dit spikarna där man har markerat. Tar bort och pappret och hänger upp tavlorna. Vips! Så blev det som man hade tänkt sig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar