tisdag 7 maj 2013

på återseende New York

Förra året vid den här tiden bodde jag i New York tillsammans med världens bästa Johanna. Vi gjorde praktik där genom vår bibelskola och jobbade på Brooklyn Teen Challenge, med rehabilitering för missbrukare. Under de tre månaderna lärde jag mig älska New York så vi åkte tillbaka en vecka för att hälsa på, och kom hem i måndags.

Vilken fantastisk vecka! För det första älskar jag att vara med Johanna och saknar henne jättemycket när jag bor i Övik och hon i Lidköping. Vi funkar så bra ihop och har så himla kul! Hon är guld. Men att få en vecka i en fantastisk stad, med strålande sol varje dag och utan måsten. Bara kunna gå omkring och må bra, besöka alla "våra" platser och äta massa god mat. Bästa veckan på länge. Utan tvekan.

Vi delade säng, och täcke. Men vi är ju vana vid att leva på varandra, så det gick fint!

 Det blev ett antal besök på bästa Crumbs. Godare cupcakes finns inte. 


Tog en turisttur med cykelkärra i Central Park, skönt att slippa gå och vår chaffis var helskön.



Central Park blommade och solen sken.


'

New Yorks baksidor, skotthål i fönstren och slitna hus. 

En av höjdpunkterna var en träff med finaste Gabrielle på Colombia University, och sen en promenad i Harlem.


Bästa Johanna fick fira sin födelsedag i New York för andra året i rad. Denna gången på Stardust Diner.

Emellanåt tog vi en paus i shoppandet och åt jordgubbar på en solig trappa. 

Det hann också bli mycket sittande på uteserveringar eftersom det var så härligt väder, dock blev jag sjukt besviken när jag beställde en fruktallrik med grapefruit och strawberries och dom hade lyxat till det med EN ENDASTE LITEN JORDGUBBE.


Jag älskar min Johanna. Bättre vän och reskompis får man leta efter. Och jag älskar New York. Hur bra som helst. Tack för den här gången, på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar