tisdag 16 oktober 2012

teknik är bara bra när den fungerar

Min dator har gått sönder och jag ringde Asus Support idag för att kolla om dom kan laga den åt mig. Det verkar som att dom kan det. Men jag blev lite konfunderad över hela lagningsprocessen. Innan dom kommer och hämtar datorn måste man först ringa till Asus, sen få en kod, sen gå in på en hemsida och fylla i ett formulär, sen vänta på ett mail med massa uppgifter, sen ringa igen och boka upphämtning av datorn. Märkte ni nåt knepigt? Jo. Om datorn är trasig, hur sjutton ska jag kunna ta emot ett mail eller fylla i ett formulär på en hemsida? Som tur är har jag fått låna Andrés dator tills vidare. Han är snäll han. Men hade jag inte fått göra det så vette sjutton hur det hade gått. Omständigt värre. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar