torsdag 25 oktober 2012

en formande gemenskap

I skrivande stund sitter jag på tåget påväg från Stockholm tillbaka hem till Övik efter att ha varit på EFK's medarbetardagar i New Life i Stockholm. Det har varit dagar med riktigt relevant och utmanande undervisning. Roland Spjut har pratat om hur vi får en formande gemenskap där vi bland annat rört vid att vi kanske måste sluta skilja på privat och offentligt börja dela livet med varandra. Det har varit riktigt bra lovsång av Jenny som också är "A treehouse wait" (har två EP's på spotify som jag rekommenderar starkt!). Gud har påmint mig om massa saker och jag är otroligt glad att jag åkte. Har också fått träffa massa nya fina människor och haft den stora förmånen att umgås med massa olika pastorer och ungdomsledare. Det är alltid lika lärorikt att träffa andra som jobbar med samma sak som en själv, och pastorer är ju verkligen ett släkte för sig. Superbra dagar. Tack Jesus och EFK. Adjö. 

PS. För den som vill veta lite mer om vad vi höll på med så har Dagen skrivit en artikel som ni hittar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar