onsdag 19 september 2012

vad gör jag egentligen



Jag tänkte berätta lite om en av de bästa sakerna med mitt jobb. Igår kväll är ett superbra exempel. Varannan tisdagkväll har vi något som heter Jesus Generation på min kyrka. Det är för ungdomar mellan tolv och fjorton år, och igår hade vi uppstart. Det kom nitton ungdomar och vi hade ornat med tårttävling. Först är det tävlingar om redskap och ingridienser, den som vinner får välja först. Efter det är det tårtbakning och tävling om vem som gör godast och snyggast tårta. Kvällen avslutades med andakt. Fattar ni vilken otrolig välsignelse och vilket privilegium det är att få hänga med så fina ungdomar? Det är bäst. Vi hade superkul, och det bästa va allt är att jag också får dela Gud med dem under andakten och förhoppningsvis ge dem nåt att stå på under veckan som kommer och kanske under hela livet. Gud är god. Adjö. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar