måndag 7 juni 2010

something i must tell you

"Arbetsmarknaden är ett jävla skämt" säger rubriken på en av CUF:s broschyrer. På andra sidan fortsätter texten med "Arbetsförmedlingen, Socialdemokratin och alla bakåtsträvare - det här är ett fuck you. Vi unga är den förbannade framtiden...". Ursäkta. Jag kanske överreagerar. Men att läsa detta gör mig så genomgruvligt arg! Nummer ett. Jag tycker inte att framtiden känns speciellt lockande om den är förbannad. Nummer två. Här tror Centerpartiens ungdomsförbund, på fullaste allvar, att de kan värva medlemmar genom att använda ett sk. "ungomsspråk". Istället bevisar de bara att det faktiskt finns en anledning till att Sverige har så hög ungdomsarbetslöshet. Jag skulle aldrig anställa någon som inte ens kan formulera en enkel svensk mening. Visst, de försöker komma ner till ungdomarnas nivå. Jag säger ner, för att sättet de gör det på är så LÅGT att det inte ens går att beskriva i ord. Tror de verkligen att jag ska rösta på dem bara för att de svär litegrand? Uppenbarligen gör de det, uppenbarligen tror de att jag är världens mest lättköpta människa.

Jag har läst mycket, och jag har i vanliga fall ingenting emot människor som svär. Men det här är inte människor som svär, det här är ett partis åsikter. Ett parti som påstår sig kunna leda Sverige. Nej, vet ni vad. Till CUF, Sveriges blivande centerpartister, vill jag bara ge två små tips inför kommande val; prata svenska och visa inte för era väljare att ni tycker att de är inbilska idioter. Adjö.

1 kommentar: