lördag 5 juni 2010

achy breaky heart

Det var en sak till också. Idag har jag en såndärn dag då jag är gladtrött och helst av allt skulle vilja hoppa in i någon annans liv, ett vaket liv. Typ som UnderbaraClaras eller Sandra Beijers. Missförstå mig inte, mitt liv är alldeles alldeles underbart just nu. Helt jätteskönt och solen skiner och jag är kär. Men. Mitt huvud fungerar inte riktigt, jag kan inte riktigt tänka själv och jag känner att jag skulle behöva en ordentlig boost av all världens vackerheter för att komma på fötter igen och orka äta något annat än nudlar. Förstår ni? Nej, jag tänkte väl det. Jag menar bara att jag är glad, men att min tankeverksamhet ligger på noll. Jag är glad på ett halvflummigt och lite trötthetsaktigt sätt. På ett sånt sätt att jag inte riktigt är medveten om omvärlden. Inget fel med det. Jag antar att det är så det blir om man vaknar klockan tolv på dagen. Men ibland vill jag bara sitta i en stor park i Paris och fotografera tillsammans med massa intressanta människor. Eller pussas. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar