lördag 15 februari 2014

alla hjärtans dag

Igår var det Alla Hjärtans Dag, ingen sådär väldigt speciell dag för mig. Men mysig på sitt sätt. Jag jobbade egentligen hela dagen, vi hade en middag på kyrkan för att samla in pengar till renoveringen av kyrktaket, och mina ungdomar serverade. Plus vanligt fredagsgöra som konfa och Pannkakskyrkan. Det var fullt ös medvetslös, så något påkostat firande blev det aldrig tal om. Visserligen har vi aldrig firat påkostat även när jag varit ledig. Däremot hann vi med en finfrukost på morgonen, jag och mannen, och jag fick blommor och choklad. Som sig bör. Han hade verkligen prickat rätt med rosa ros och gula tulpaner, bättre kunde det inte bli.
Och det där med att det heter Alla Hjärtans Dag. Det betyder att det är allas dag, kan jag tänka. Din och min dag, en dag att uppskatta varandra, människor i din omgivning lite extra. En dag att påminna sig om hur många finfina personer du har i ditt liv. Adjö.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar