fredag 14 juni 2013

DIY: hyllpimp

I måndags när min vän Emelie var här och pysslade lämnade hon efter sig lite överblivna bitar presentpapper. Det var en himla fint papper, så jag ville gärna använda det till något men visste inte riktigt vad. Sen kom jag på det! Hyllan ni ser på bild här nedanför, den har varit full med fläckar som inte går bort (syns inte på bild, men i verkligheten) så jag bestämde mig för att klä in kanterna i presentpapper.


Det här behövdes; penna, limstift, presentpapper, sax och linjal. 



Jag började mäta hur bred kanten på hyllan var, sen klippte jag ut remsor i rätt mått ur presentpappret, limmade lite på hyllan, dit med pappret och vips! En ny hylla. Ett tips är bara att titta lite var du skarvar pappret så att skarvarna inte syns så mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar