tisdag 9 april 2013

den man älskar vill man ge allt

Eller hur? Visst är det så, att om man älskar någon, vill man göra allt för att den personen ska må bra? Man blir glad när den man älskar mår bra, och gläds över den andres glädje. Min fästman André brukar köpa en bit Geisha till mig ibland när han kommer och hälsar på. En jätteliten, och egentligen obetydlig sak, men som gör mig så glad. Han har omsorg om mig.

Hur mycket mer omsorg har du inte Gud om mig? Jag tror att Jesus dog på korset för att bygga en bro mellan mig och Gud, så vi kan vara nära varandra. Om Han älskar mig så mycket att Han dog för mig, borde han då inte glädjas åt min glädje? Det betyder att Han, för att Han älskar mig, gör allt för att jag ska må bra. Inte klara mig med nöd och näppe, Han vill att jag ska ha ALLT jag behöver och mer därtill. Tänk vilken tur! Vilken Gud! Som har sån omsorg om mig att Han ger mig världens finaste lägenhet, mer än jag förväntade mig och bad om. Som ger mig världens bästa jobb, inte ett bra jobb, utan världens bästa. Jag kan fortsätta hur länge som helst. Jag är så glad och tacksam att få dela livet med en Jesus som har sån omsorg om mig och som ger mig nya saker att glädjas över varje dag. TACK!

"Vad hans hjärta önskar ger du honom, 
vad hans läppar begär vägrar du honom inte.
Ty du möter honom med rika välsignelser, 
du sätter en krona av rent guld på hans huvud.
Han bad om liv och du gav honom det, 
ett långt liv alltid och för evigt."
- Ps 21:3-5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar