måndag 2 juli 2012

ska vi försöka komma ihåg

Det blir inte så mycket skrivande. Mer jobbande och kalasande. Det är ungefär vad mitt liv har bestått av senaste veckan. Plus en jobbintervju. Vilket känns spännande. Klockan är nu tjugo över fem på morgonen. Jag har varit vaken hela natten och solen skvallrar om att det nog blir en vacker dag idag.

Förresten så brukar jag lyssna på radio i bilen när jag kör runt och hälsar på pensionärer. För några dagar sedan ramlade jag in på en kanal där en man, för mig okänd, i ett program, även det okänt, pratade om Johannes Döparen. Han ställde frågan; "behöver Jesus någon som banar väg även idag?" och någon minut senare så frågade han ytterligare en fråga; "var tog de obekväma människorna vägen i vår välordnade kyrka?". Bra frågor. Väldigt tänkvärda och väldigt raka. Fundera över svaren, det ska jag göra. Adjö.

1 kommentar:

  1. Jag gillar dig skarpt Elina!
    Jag halkar in på din blogg emellanåt och tycker den salig blandning med betoning på salig! ;) tummen upp!
    Detta är dessutom bättre att läsa bloggen än att fejsbuck-ståka om man skulle vilja va en större del av ditt liv, men har ett alldeles fär avlång land som hinder:p
    Kram

    SvaraRadera