onsdag 14 juli 2010

reading and reacting

Genomenkel och ärlig. I en klass för sig av Curtis Sittenfeld skildrar nyanserna i livet som tonåring på ett underbart sätt och är skriven på samma sätt som jag tänker mina tankar. All osäkerhet och allt sökande, all glädje och förvirring är komiska och tragiska. En underbar bok.

"Kom hit", och jag var skeptisk och irriterad och jag gick närmare med stor tvekan, och sedan slog han armarna om min midja och tryckte ansiktet mot mina bröst och kramade mig hårt och jag fick tårar i ögonen. Det fanns inget annat att göra än att låta händerna vila nedanför hans axlar, att röra hans hår med fingrarna; han sa alltid till mig vilket mjukt hår jag hade, men sanningen, som jag aldrig berättade för honom, var att det var hans också"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar